Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Balıkesir Valiliği

İl Emniyet Müdürlükleri

BALIKESİR EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    Hakkımızda Yöneticilerimiz Tarihçe Birimlerimiz Projelerimiz Polisevi Şehitlerimiz Atatürk ve Türk Polisi Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    Silah Ruhsat İşlemleri Trafik İşlemleri Özel Güvenlik İşlemleri Rehberlik Hizmetleri Eğitim İşlemleri Yabancılara Mahsus İşlemler Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    İhbar EDS Noktaları Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama Kimliği Belirsiz Cesetler e-Devlet Hizmetleri Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
    Merkez Birimler İlçeler Kurumsal E-Posta
°C
17
Kasım2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • Yöneticilerimiz
      • İl Emniyet Müdürümüz
      • Eski Yöneticiler
    • Tarihçe
    • Birimlerimiz
    • Projelerimiz
      • ÇOGEP
    • Polisevi
    • Şehitlerimiz
    • Atatürk ve Türk Polisi
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    • Silah Ruhsat İşlemleri
    • Trafik İşlemleri
    • Özel Güvenlik İşlemleri
    • Rehberlik Hizmetleri
    • Eğitim İşlemleri
    • Yabancılara Mahsus İşlemler
    • Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • EDS Noktaları
    • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
    • Kimliği Belirsiz Cesetler
    • e-Devlet Hizmetleri
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
    • Merkez Birimler
    • İlçeler
    • Kurumsal E-Posta

Öfke ve Öfke Kontrolü

ÖFKE VE ÖFKE KONTROLU
 
Öfke acı, engellenme, rahatsızlık hayal kırıklığı gibi duygulardan kaynaklanabilen, güçlü ve insanın doğasında bulunan bir histir. Şiddeti hafif bir huzursuzluktan, derin bir hiddete uzanan,  doğal, çoğu zaman farkında olmadan yaşanan insani bir duygu doyurulmayan bir istek, karşılanmayan bir beklenti beklenmeyen bir sonuç karşısında verilen duygusal bir tepkidir. Öfke hiçbir zaman sebepsiz değildir, ama nadir olarak iyi bir nedeni vardır. Öfkenin nedenleri arasında; Tehditler-Korkular (yasadışı olaylar, saldırı, savaş, uzun süre işsiz kalma... kaygı, korku ve güvensizlik duyguları); Engellenme( gereksinimlerinin giderilmesi engellendiğinde yaşanan çaresizlik ve yetersizlik duyguları) ve Reddedilme (bireyin başka biri tarafından reddedilmesinde yaşadığı  incinme, çöküntü ve değersizlik ve hayal kırıklığı duyguları)  sonucu olarak ortaya çıkabilir Öfke patlamalarının en büyük nedenlerinden biri de sandviç etkisidir. Kişinin yapmak istediği ile yapması gereken farklı olduğunda arada kalmış ve köşeye sıkışmışlık hisseder.
Öfke diğer duygular gibi fizyolojik ve biyolojik değişmelerle birlikte hissedilir. Eğer bu deşmeleri dinleyebilirsek bedenimiz bize öfkemiz hakkında bilgi verir. Uyarıcı, öfke duygusunu harekete geçirir. Stres-gerginlik başlar. Enerji veren salgı artar (adrenalin). Nefes sıklaşır-kalp atışları-basınç artar. Beden ve zihin savaşa veya kaçmaya hazır hale gelir.
İnsanların kontrol etmekte en çok zorlandıkları duygu öfkedir Öfke kontrolünü güçleştiren pek çok etmen vardır. Bunları kabaca sayacak olursak: Bilişsel bozukluklar; katı inançlar, yanlış tahminler, suçlama, suçlayıcı tavır içerisinde olma, büyütme, öfkeyi alevlendirici  tarzda olumsuz etiketleme, aşırı genelleme ilk akla gelenlerdendir.
Öfkeyi saldırgan şekilde dışa vurmak, öfkeyi azaltmak yerine arttırır. Öfke öfkeyi besler. Aklın frenlemediği hiddet, patlayarak şiddete dönüşür. Kişinin sürekli olarak öfkelenmesine neden olan olayı düşünmesi, kendini tehdit altında hissetmesi ve sinir bozucu bir olaya tanıklık etmesi öfkesini arttırır. Bununla beraber ifade edilmeyen, bastırılan duygular zamanla birikir farklı kişiler veya farklı olaylarla ilgili hissedilen duygular bir araya getirilir kişiye baskı yapmaya başlar, uzun süre bastırılan duyguların kontrol edilmesi zorlaşır, Patlama noktasına geldiğinde aşırı bir şekilde dışarı vurulur, bu durum da bireyin kendisine ve çevresine zarar vermesine neden olur. Depresyonda bastırılmış bir öfkedir aslında. Bu nedenledir ki kişinin hem çevresine hem de kendine zarar verir. Klinik ve istatistiksel çalışmalar göstermiştir ki insanın başkasına uyguladığı saldırganlıkla kendine karşı olan ve intihara kadar giden saldırganlık bağlantılıdır.  Unutmamalıdır ki öfke;
Bir problem çözme aracı değildir: bizi çözüme ulaştırmak yerine sonuca ulaşmamızı engeller, yanlış algılamaya sebep olarak sorunun gerçek çözümlerinden uzaklaştırır.
 Bir intikam yolu değildir: insanı öç almaya yöneltme riski çok fazladır.
Saldırgan olmak değildir:  öfke şiddetin bahanesi değildir, dahası şiddet yeni sorunların ortaya çıkmasını sağlar
 Çözüm sağlıklı yollarla ifade edilemediğinde öfke doğal bir duygu olarak ortaya çıkar. Hepimiz öfkenin ne olduğunu biliriz hepimiz onu gelip geçen bir sıkıntı veya şiddetli öfke olarak hissetmişizdir. Öfke normal insan duygusudur, ancak kontrolden çıkınca yıkıcı olur. Yıkıcılığını bertaraf etmenin en büyük yolu öfkeyi anlamak ve kontrol etmedir. Öfkenin sebeplerinden biri de algılama biçimimizdir. Her kişi olayları kendi penceresinden görür ve yorumlar. Aynen bir bardak suyun içindeki kaşığı eğri gördüğümüz gibi.
 
Kontrol Becerisi
Doğal bir duygu olan öfke fark edilmeli, tanınmalı, taşıyana ve çevresine zarar vermeden yaşanmalı, olumlu bir biçimde ifade etmekten korkulmamalı, onu sağlıklı bir biçimde yaşanmalıdır. Bir anlamda kızgınlığımız kişiliğimizi korumayı sağlar. Sınırlarımızı bildirmemizi ve haklarımızı korumamızı sağlar. Öfke haklı bir nedene; bir adaletsizliğe, bireyin özgürlüğüne müdahale edilmesine veya herhangi bir şekilde engellenmesine dayanıyorsa ve uygun bir şekilde ifade edildiyse olumludur. Oysa bu konudaki pek çok yanlış inanç bizim öfkemizi tanımamızı engellemektedir. Bakın bu inançlardan bazıları;
 Kızgın olmak hoş değil. Her zaman kontrollü ol
Her şeyin üstesinden gel, şikayet etme
Sevilen bir kişi olmak için başkalarının isteklerine “hayır deme”.
Kızgın biri olarak tanınmamak için kızsan da bunu belirtme
Mutlu olmak istiyorsan fedakar ol, ilişkiler önemli
Başkalarının ne hissettiği senin ne hissettiğinden daha önemlidir
 
Öfkemizi uygun ifade ile ortaya çıkartmak demek bunu saldırganlıkla değil, sözel olarak ifade etmek, istediklerimizin ne olduğunun farkına varmak ve bunları açık ve karşımızdakini incitmeyecek bir şekilde aktarmaktır. . Öfke kontrolü, duygusal gelişimle bağlantılıdır. Duygusal gelişim arttıkça öfke patlamaları da azalacaktır.  Öfke değişim için bir enerji sağlar. Öfke kendimizi ne ve nasıl hissettiğimizi anlama zamanıdır. Öfke düşüncelerimize bağlıdır. Kendimizi ve ötekini anlayabildiğimizde (empati kurabildiğimizde) düşünceleri de değiştirebiliriz. Bir anlamda kendinizle ilgili farkındalığınızın artması öfkenizi azaltacaktır. Pek çok kişisel ve sosyal problemlerin (örneğin, çocuk istismarı, aile içi şiddet, fiziksel ya da sözel saldırganlık, toplumsal şiddet) temelinde öfke vardır
Öfkeyle Başa Çıkma
Her insanın öfkeyle başa çıkma tarzı farklıdır çünkü her insan biriciktir. O halde Düşünce aşamaları, İfade etme tarzları Davranış biçimleri farklıdır. Kişinin bakış açısı eğitimle ya da kültür ve görgü ile değişebilme potansiyeli taşır.
Burada empati önemlidir. Öfkemizi yönelttiğimiz hedefi anlayabilirsek onu kontrol altında tutmamız kolaylaşır. Unutulmamalıdır ki; empati ancak öfkenin kontrolden çıkmasından önce kullanılırsa işe yarar çünkü öfkeli bireyin karşısındakiyle empati kurması oldukça zordur.
Öncelikle şunu bilmek gereklidir ki;  “Öfke sadece benim özelliğim ve benimle ilgilidir, o halde: öfkeyi kontrolle başa çıkmak benim elimdedir.” Ve farkına varılmalıdır ki; “Her şeyin sorumlusu son damla değildir Öfkelenmemize sebep olan konu ile yüzleşerek kaynağını bulmalıyız. (damla değil-kaynak).
Ben dilini kullanmak oldukça önemlidir. Benim payım ne..durumu değiştirmek için ne yapabilirim. Bu konuda benim duygularım ne. Daha da önemlisi bunu karşıdaki kişiye aktarabilmektir.
           
Öfke yaşadığınızda önce kendinizi sakinleştirmeye çalışın, nefes alıp verişlerinizi, kalp atış hızınızı kontrol edin,  kendinizi fizyolojik olarak sakinleştirip, içinizdeki öfke duygusunu hafifletin. Öfke kontrolü konusunda problem yaşıyorsanız, psikologdan yardım almaktan çekinmeyin.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÜRO AMİRLİĞİ
   
>>GERİ<< 

MÜDÜRLÜĞÜMÜZ

  • Hakkımızda
  • Yöneticilerimiz
    • İl Emniyet Müdürümüz
    • Eski Yöneticiler
  • Tarihçe
  • Birimlerimiz
  • Projelerimiz
    • ÇOGEP
  • Polisevi
  • Şehitlerimiz
  • Atatürk ve Türk Polisi
  • Sıkça Sorulan Sorular

HİZMETLERİMİZ

  • Silah Ruhsat İşlemleri
  • Trafik İşlemleri
  • Özel Güvenlik İşlemleri
  • Rehberlik Hizmetleri
  • Eğitim İşlemleri
  • Yabancılara Mahsus İşlemler
  • Kamu Hizmet Standartları

İŞLEMLER

  • İhbar
  • EDS Noktaları
  • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
  • Kimliği Belirsiz Cesetler
  • e-Devlet Hizmetleri
  • Kiralık Araç Bildirim Sistemi

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • Kamu Spotları

İLETİŞİM

  • Merkez Birimler
  • İlçeler
  • Kurumsal E-Posta
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • Yöneticilerimiz
      • İl Emniyet Müdürümüz
      • Eski Yöneticiler
    • Tarihçe
    • Birimlerimiz
    • Projelerimiz
      • ÇOGEP
    • Polisevi
    • Şehitlerimiz
    • Atatürk ve Türk Polisi
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    • Silah Ruhsat İşlemleri
    • Trafik İşlemleri
    • Özel Güvenlik İşlemleri
    • Rehberlik Hizmetleri
    • Eğitim İşlemleri
    • Yabancılara Mahsus İşlemler
    • Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • EDS Noktaları
    • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
    • Kimliği Belirsiz Cesetler
    • e-Devlet Hizmetleri
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Kamu Spotları
  • İLETİŞİM
    • Merkez Birimler
    • İlçeler
    • Kurumsal E-Posta

© Balıkesir Emniyet Müdürlüğü

 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız
  • Erişilebilirlik Menüsü (Ctrl + y)

    Erişilebilirlik Menüsü Ctrl + y ile açılır
  • Metni sesli okur
  • Metin satırları arasındaki boşluğu artırır
  • Bağlantıları renkli arka planla vurgular
  • Metin boyutunu artırır
  • Tüm metni sola hizalar
  • Daha büyük bir imleç kullanır
  • Okumayı kolaylaştırmak için yatay bir kılavuz ekler
  • Okuma alanını vurgulamak için maske ekler
  • Disleksi dostu bir yazı tipi uygular
  • Renk kontrastını artırır
  • Renk doygunluğunu kaldırır
  • Renk doygunluğunu azaltır
  • Renk doygunluğunu artırır
  • Tüm resimleri ve arka plan resimlerini gizler
  • Tüm erişilebilirlik ayarlarını sıfırlar.